نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور
پرسش : سلام خانوم دکتر خسته نباشید پسری دارم 6 ساله با علایم اضطراب و یا اوتیسم خفیف نظیر تاخیر در گفتار داروی فلووکسامین 50 روزی نصف قرص به مدت یکسال مصرف می کرده که پس از یکسال به علت بهبود روابط اجتمتعی و کاهش اضطراب دارو به یک چهارم کاهش پیدا کرده مادر بچه که فکر می کرده دوز یک چهارم کمترین دوز ممکن است و خسته شدن از دارو دادن داروی بچه را قطع کرده پس از گذشت 10 روز از قطع دارو پسرم دچار بیقراری شدید و از ان بدتر توهم و ادراک دوستان خیالی که قصد ازار و اذیت او را دارند شده که با بروز این علایم نگران شدیم و به پزشک مراجعه کردیم که دستور نوار مغز دادند که البته نوار مغز وی سالم بود و چیزی نشان نداد دکتر علاوه بر فلووکسامین داروهای ریسپریدون یک چهارم ظهر و شب و کلونیدین یک چهارم ظهر و شب شروع کرد که با گذشت بیش از دو ماه از درمان گرچه کمی ارام شده اما توهم کماکان وجود دارد و این مرا نگران کرده خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید

پاسخ : با توجه به علائمی که فرمودین در مورد پسر شش سالتون بنظر میرسه خب اضطراب واضح داره که با قطع داروی فلووکسامین دوباره علائم اضطرابی برگشته بهرحال شما دارو رو که مجددا شروع کردین که فکر می کنم بجا هم بوده اما در کنار دارو پیشنهاد می کنم در هر جایی که هستید دنبال کسی بگردید که دوره ی بازی درمانی رو دیده باشه و برای کم کردن سطح اضطراب سعی کنید که از دوره ی بازی درمانی هم برای فرزندتون استفاده کنید حداقل جلسات بازی درمانی 15 تا 20 جلسه س و اون هم می تونه به کم کردن سطح اضطراب فرزند شما کمک کنه چون تا اخر عمر که نمیتونید داروی ضد اضطراب به فرزندتون بدید بهتره که از روش های غیر دارویی هم استفاده بفرمایید.
پزشک : دکتر کتایون خوشابی
می پسندم ( 0 نفر)

برچسب ها :

مقالات مرتبط :

پرسش های مرتبط :

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ثبت گزارش

Copyright © 2013 OnlineSalamat.com All right reserved